Serwisowanie Renault

Współcześnie produkowane samochody, nie tylko marek premium i luksusowe, wymagają coraz większej troski serwisowej. Nie są bardziej awaryjne od modeli sprzed lat, ale są dużo bardziej skomplikowanie. O ile naprawy blacharskie czy stricte mechaniczne nie wymagają bogatego zaplecza serwisowego, to już serwis silników, układów spalania czy skrzyń biegów wymaga dostępu do technologii producentów. A tego nie ma wiele niezależnych warsztatów.

Serwis na gwarancji

W teorii serwisowanie auta w czasie gwarancji poza ASO jest możliwe. Okazuje się jednak, że trudno znaleźć niezależny serwis wyposażony w odpowiednie, czyli najnowsze, oprogramowanie. Barierą dla właścicieli warsztatów są nie tylko koszty, ale też polityka producentów samochodów, chroniąca autoryzowane serwisy. Dlatego też praktycznie wszyscy posiadacze samochodów na gwarancji wybierają ASO – wyjątkami są niektóry klienci flotowi. Warto dodać, że odwiedzanie autoryzowanego serwisu rekomendowane jest także po okresie zakończenia gwarancji mechanicznej. Dziś, kiedy znacząco wydłużono ochronę na powłokę lakierniczą i blachę, także właścicielom 10-letnich Renault rekomenduje się autoryzowany serwis (obecnie francuska marka na auta osobowe udziela 12 lat ochrony gwarancyjnej na korozję – przeglądy antykorozyjne winy być wykonywane co dwa lata lub po osiągnięciu przebiegu wskazanego w książce serwisowej).

Po gwarancji, czyli lepsza cena na rynku wtórnym

Serwisowanie Renault, nie tylko kupionego w krajowym salonie, to dobry sposób na zwiększenie jego późniejszej wartości na rynku wtórnym. Regularne wpisy w książeczce serwisowej, potwierdzone danymi w komputerze, to istotny wabik, szczególnie że Renault od lat należy do marek najchętniej sprowadzanych z zagranicy. Kolejnym atutem autoryzowanego serwisu Renault są niższe niż mogłoby się wydawać koszty za części i robociznę. Od dłuższego czasu stołeczny serwis Dyszkiewicz Renault ma w katalogu części Motrio, dedykowane do kilku- i kilkunastoletnich samochodów francuskiej marki oraz do Dacii. Motrio to jakość zgodna ze standardami Renault – tym samym doskonała alternatywa dla zamienników.

Wybór ASO Renault warto rekomendować także użytkownikom samochodów wyprodukowanych w minionym stuleciu. Te modele, które ze względu na stan techniczny czy ciekawą historię, mają potencjał, by stać się klasykami, także zyskają na wartości w kolejnych latach. Odrestaurowane Renault 5 z zachowanymi oryginalnymi elementami wnętrza czy jednostką napędową to youngtimer sprawdzający się także na co dzień. To też inwestycja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here