Najczęstsze usterki silników diesel'a

Każde serce samochodu będzie przeżywać inaczej swoje życie. Silniki Diesla raczej bez przeszkód przekroczą ilość km wyższą niż 200 000 km. Właśnie, ale co dalej? Czy kupując auto, które nie jest pierwszej świeżości będzie ono dla użytkownika większą inwestycją w naprawy, niż w sam samochód? Przyjrzyjmy się, jakie najczęstsze dolegliwości mogą przytrafiać się samochodom, które wyposażone są w silniki wysokoprężne, czyli silniki Diesla.

Turbosprężarka

Jej głównym zadaniem jest zapewnienie dużej mocy oraz momentu obrotowego. Kiedy ma się wrażenie, że auto nie przyspiesza, tak, jak poprzednio jest to jasny znak, że należy udać się do najbliższego fachowca. Nie należy lekceważyć wątpliwości związanych z pracą turbosprężarki, gdyż może spowodować to poważniejsze konsekwencje. Turbosprężarka lub też popularnie zwana turbiną dla Audi A3 1.9 TDI to koszt ok. 600 zł.

Silnik wysokoprężny

Kolejnym elementem na który warto zwrócić uwagę jest układ silnika. Jest on odpowiedzialny za odpowiedni przepływ oleju napędowego. Wachlarz problemów, jaki może stworzyć usterka silnika jest bardzo szeroki. Zaliczamy do nich m.in. brak możliwości uruchomienia samochodu, spadek możliwości funkcjonowania samochodu czy po prostu słabsza moc auta. Problemy mogą być związane usterką któregokolwiek z części pojedynczych układu, a są nimi:

  • Listwy – usterki z nią związane są rzadko spotykane.
  • Wtryskiwacze – powodują pracę silnika na zwolnionych obrotach. Obok pompy wysokiego ciśnienia są najdroższym elementem do wymiany.
  • Pompa wstępna – najmniej kosztowny z elementów w razie usterki.
  • Pompa wysokiego ciśnienia – łatwe do zaobserwowania, ponieważ objawiają się przez spadek osiągów samochodu i tzw. „szarpanie silnika”. Jeden z droższych elementów.
  • Sterownik – razem z listwą tworzą parę rzadziej psujących się elementów.

Fachowiec musi stwierdzić, który z nich nie działa odpowiednio, gdyż każdy ma indywidualny tok dążący do naprawy. 

Uszczelka pod głowicą

Wymiana uszczelki pod głowicą to prawdopodobnie jedna z najbardziej kosztownych operacji dla samochodu. Ze względu na unikatowość głowic zdobycie takiej samej, jaką mamy pod maską swojego samochodu, graniczy z cudem. Stworzenie nowej potrafi dać, tak mocno po kieszeni, że użytkownicy decydują się na nabycie nowej jednostki napędowej.

Inną dolegliwością może być jej rozszczelnienie, do której potrzebny jest sprzęt, który pozwoli wyfrezować cienką warstwę metalu z głowicy. Działanie to ma za zadanie dopasować uszczelkę pod głowicą.

Jak dbać o silnik diesla?

Istnieje kilka sposobów na to, aby uniknąć usterek i zapewnić odpowiednią jakość w funkcjonowaniu samochodu, a są to m.in.:

  • Regularne przeglądy u sprawdzonych mechaników.
  • Tankowanie paliwa jedynie na renomowanych stacjach benzynowych.
  • Zrezygnować z tanich zamienników części. Warto poświęcić kilka złotych więcej na dobry i sprawdzony sprzęt, żeby później uniknąć częstych wizyt u mechanika.
  • Regularne kontrolowanie oleju. Zmiany płynu w zależności od poruszania się pojazdem. Zmiany powinny następować co 15 tys. km lub 10 tys. km (w przypadku dużej ilości podróżowania po mieście).
  • Unikać niskich obrotów silnika.

Jedno jest pewne – niezależnie od rodzaju napędu psuć będzie się każdy. Przed zakupem samochodu z silnikiem diesla warto zaznajomić się z jego funkcjonowaniem oraz sposobami na jego profilaktykę, którymi bardzo chętnie dzielą eksperci. Mam nadzieję, że powyższy artykuł dorzuci kamyczek do ogródka perfekcyjnego działania Twojego samochodu.

W razie jakichkolwiek problemów skorzystaj z pomocy mechaników od diesel’a na https://fixmycar.pl

logo PomocDrogowa.info

Partner serwisu – portal PomocDrogowa.info

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here